Even voorstellen: vrijwilliger Rob

Ik ben Rob van der Heyden. Ik ben 59 jaar en al 38 jaar gelukkig getrouwd met Dicky.
Ik heb mijn werkzame leven erop zitten na 41 jaar bij Defensie. En nu ben ik vrijwilliger bij de Hondenvereniging.
Dit doe ik al bijna 8 jaar sinds we Djason hebben. Djason is een Mini Australian Shepherd.

Djason is niet onze eerste hond. In 1985 (vorige eeuw maar liefst) hebben wij een Golden Retriever, Arcas, gehad.
Ook toen was de hondenvereniging Zeewolde er, althans in oprichting. Ik heb toen met Arcas getraind tot en met GG1. Ik heb in het bestuur gezeten voor de activiteiten en heb de eerste aanzet gegeven voor de behendigheidstraining.

Toen is ook de eerste behendigheid wedstrijd gehouden tussen onze vereniging en de vereniging uit Cothen. Wij hebben toen gewonnen….
De materialen die we toen gemaakt hadden zijn jaren meegegaan. Twee jaar geleden zijn de laatste spullen verkocht aan andere verenigingen en hebben wij nieuw aangeschaft.

En behendigheid is wat ik en ook Djason erg leuk vinden. Ik heb twee wedstrijden meegedaan. De eerste helemaal, maar bij de tweede ben ik halverwege weg gegaan. Het duurt bij een wedstrijd namelijk wel erg lang voor je dertig seconden van plezier hebt.
Bij de training kan je in een uur veel meer doen en dat vinden we veel leuker!

Bij de Hondenvereniging onderhoud ik het terrein een beetje en dan vooral het gras. En als ik niet aanwezig ben, vangt Gé mij op zodat de vakanties gewoon door kunnen gaan.

Ik hoop dat we weer een behendigheidstrainer/trainster kunnen enthousiasmeren om bij ons les te geven want dan kunnen wij ook weer leuk meedoen.
Tot die tijd blijf ik gewoon lekker op het trekkertje mijn rondjes rijden samen met Djason.

Misschien tot ziens op het trainingsveld!

Groetjes van Rob en een poot van Djason