Workshops zomer 2022

Summer School op Hondenvereniging Zeewolde

Deze zomer zijn er weer leuke workshops te volgen bij de Hondenvereniging Zeewolde. Hieronder een overzicht van de workshops die wij aanbieden:

• Workshop Rally-O

Tijdens deze workshop worden gehoorzaamheidsoefeningen (O= obedience) gecombineerd met funoefeningen (trucjes).  De losse onderdelen worden eerst apart geoefend en later aan elkaar geschakeld in een parcours.

Deelname voor honden vanaf 6 maanden.

De workshop duurt 1.5 uur met halfweg een pauze.

Start zaterdag om 9.30 uur.

Neem veel kleine lekkere beloningen mee.

Kosten 10 euro per deelnemer.

Locatie: Hondenvereniging Zeewolde

Data:     2-7 & 30-7

• Workshop Hoopers

Hoopers is een leuke, nieuwe en volwaardige opzichzelfstaande hondensport. Deze sport is geschikt voor elke hond. De oorsprong ligt bij de sport Agility (behendigheid).Hoopers is een sport met bepaalde fysieke en mentale eisen. De aangepaste hindernissen in Hoopers zorgen voor een minimale lichamelijke belasting voor zowel hond als handler. Het aanleren van de oefeningen gebeurt ‘drukvrij’. Het is tenslotte de bedoeling dat het vooral leuk blijft.  Door drukvrij samenwerken zorgt Hoopers voor een goede band tussen hond en handler waarbij beide op elkaar kunnen vertrouwen. Van de hond en handler wordt het nodige denkwerk verwacht aan, zodat de handler op afstand de hond kan dirigeren langs en door de hindernissen. Naast het denkwerk is het voor de hond ook een fysieke uitdaging. Waarbij het ultieme doel blije honden en blije mensen voorop staat.

Deelname voor honden vanaf 6 maanden.

De workshop duurt 1.5 uur met halfweg een pauze.

Datum: 2 juli 9:30

Tijd: 9.30 uur.

• Workshop Sport en Spel voor pups

De workshop Sport en Spel voor pups geeft je een unieke kans om samen met je hond actief als team bezig te zijn. Juist door het werken in teamverband, wordt de onderlinge band tussen jou en je hond versterkt. Hier heb je niet alleen profijt van op het veld, maar ook in de thuissituatie en buitenshuis. Honden die voldoende geestelijk worden gestimuleerd, vertonen beduidend minder probleemgedrag dan honden die niet voldoende worden gestimuleerd. Behalve dat het samenwerken in teamverband leuk is en goed is voor de onderlinge band, is het ook nog eens een hele goede manier om de conditie van je hond te verbeteren en optimaal te houden. En, dit geldt niet alleen voor je hond; ook voor de baas is het een prettige bijkomstigheid om tegelijkertijd de conditie te verbeteren en te optimaliseren. In de workshop Sport en Spel worden stukjes aangeboden uit de behendigheid, hoopers en combisport uiteraard aangepast op het lichaam van een hond in de groei.

Deelname voor honden vanaf 12 weken tot 9 maanden

De workshop duurt 1 uur

Datum: 9 juli

Tijd: 10.00 uur.

• Workshop combisport

Samen actief en sportief bezig zijn met de hond dan is deze workshop wellicht een leuke activiteit. Tijdens deze workshop oefenen we een jump parcours (samen springen), een speedparcours ( samen slalom ), gaan we aan de gang met behendigheid en gehoorzaamheid. Veel afwisseling dus.

Deelname voor honden vanaf 1 jaar.

De workshop duurt 1.5 uur met halfweg een pauze .

Neem veel verschillende lekkere kleine beloningen mee.

Tijd: 9.30 uur.

Datum: 13 augustus 2022

• Workshop Speuren

De neus is het belangrijkste orgaan van de hond. Een hondenneus zit vernuftig in elkaar en zelfs wetenschappers weten nog niet exact hoe hij werkt. Wat men wél zeker weet, is dat een hond zijn neus graag gebruikt. Wil je hier meer over weten, kom dan naar deze workshop.

Deelname voor honden met alle leeftijden.

De workshop duurt 1 uur

Datum: 27 augustus