Even voorstellen: Trainer Hester

Ik ben Hester Visser. 41 jaar, voorzitter en trainer van deze mooie vereniging en daar ben ik trots op! Daarnaast ben ik moeder van twee (puber) jongens, getrouwd met Hendrik en werk ik op de administratie van een basisschool in Bussum. Zelf heb ik twee lieve viervoeters. Tess, een bruine labrador van 10 jaar, altijd vrolijk en lief voor iedereen. En Soof, een grappige ruwharige dwergteckel van 5 jaar.

Tess is de reden waarom ik 9 jaar geleden vrijwilliger ben geworden op de Hondenvereniging. Na diversen cursussen gedaan te hebben met Tess op de club werd gevraagd of ik het wellicht leuk vond om mee te gaan lopen als assistent trainer. Hierna ging het snel en haalde ik mijn diploma als Kynologisch instructeur. Ik geef nu al negen jaar les op de vereniging en heb nog diversen aanvullende trainersopleidingen gedaan.

Momenteel geef ik vooral veel puppy lessen, maar ik vind het ook leuk om Hoopers te geven en gehoorzaamheidslessen aan jonge honden, pubers of volwassen honden. Daarnaast ben ik sinds een paar jaar voorzitter van deze vereniging. Het is mooi om te zien hoeveel vrijwilligers bij de Hondenvereniging samenwerken om deze vereniging draaiende te houden. Ik ben blij dat ik hier deel van kan uitmaken. Het geeft mij veel plezier, gezelligheid, frisse lucht en leermomenten.

Ik heb jaren met Tess combisport gedaan. Ik ben echt verliefd op deze hondensport. De combinatie van leuke parcoursen, samen rennen en nog een deel gehoorzaamheid te doen vind ik echt de ideale training. Helaas is Tess lichamelijk niet meer fit genoeg om deze sport te doen. Nu hard aan’t trainen met Soof, of ze combisport net zo leuk vind als ik (het is namelijk een hele uitdaging met zulke korte pootjes) is nog even de vraag….

Lesgeven aan cursisten met hun trouwe viervoeters vind ik enorm leuk. Iedereen is anders en heeft andere sturing nodig en je hebt te maken met ras specifieke eigenschappen van de hond. Hierdoor is elke les weer een uitdaging voor mij. Daarnaast kennen de mensen die van mij les hebben of hebben gehad deze quotes van mij goed:

• “Ik train jullie en niet jullie honden.”
  • ” Zonder aandacht of contact van je hond kan je niks.”
  • “Zonder motivatie (hele lekkere of leuke beloningen) doet de hond het niet.”
  • en “We leren honden niet achter een beloning of koekje aanlopen maar zelf denken.”

Als mijn quotes vragen oproepen…op zaterdag kan je mij altijd vinden op de club! Hopelijk tot dan!